mandag den 23. december 2013

Opdate!

Hej alle sammen!
Nu er det juleferie og igen en måned siden jeg sidst skrev herinde.
Thanksgiving d. 28 november var rigtig skønt!!! SÅÅÅÅ MEGET MAD!!! -Vi holdte thanksgiving i Fort Collins da min værtsbror og hans kone jo skulle giftes. Brylluppet var såååå smukt og vi havde det rigtig sjovt!!
Vi kom hjem fra Fort Collins om søndagen og så om mandagen var det op og i skole igen. Der var skole mandag og tirsdag men så over natten tirsdag til onsdag kom der så meget sne at alle skoler i området lukkede for en dag. DET VAR SÅÅÅ SKØNT! En dag hvor man bare lå i sengen hele dagen, drak varm kakao og spillede spil. Lige hvad jeg havde brug for!

Så kom torsdag d. 5 Dec. og min første basketball tunering var der. Vi kørte til et sted der hedder Meeker som er ca. 3 timer fra hvor jeg bor. Vi tabte vores tunering og da vi nåede lørdag havde vi spillet 3 kampe og jeg var godt træt. Basketball er fantastisk er så glad for jeg startede!!
Da jeg kom tilbage fra min kamp om lørdagen, tog min værtsfamilie og jeg til The Parade of Lights. Det er en hel parade af lys, hvor de spiller julemusik og kaster slik ud til alle. Det var virkelig smukt, men også forfærdelig koldt!



Så blev det søndag og tid til at gå i kirke og lave de sidste lektier, inden en ny uge kunne begynde.

Den uge var bare skole, skole og atter skole... Men så d. 12. Dec. Torsdag aften tog vi til et arrangement hvor der kom en dame og fortalte om hendes oplevelser med at adoptere. Hendes ældste barn hun havde adopteret reddede hun og hendes mand ud fra Haiti under jordskælvet. Hun fortalte om hvor hårdt det havde været og om hvor dyrt det var. Så efter hun havde fortalt hendes historie, lavede vi alle sammen lasagne og kørte det ud til familier som havde adopteret. Det var faktisk rigtig sjovt og interessant at høre hendes historie.
 Om fredagen dekorrede vi juletræet (ja, det er falsk). -Men det blev rigtiiiiiiig flot!!!
Om lørdagen havde vi en reception for det nygifte par. Det var rigtig hyggeligt, men vi var alle sammen meget trætte....

Så kom vi til den hårdeste og sidste uge før juleferien. Finals week.... Jeg havde en test/prøve hver eneste dag den uge. + Basketball træning hver dag, som jeg jo også havde de andre uger, men den uge var godt nok hård!
Mine prøver gik rigtig godt! Bedre end forventet.
Torsdag var så min sidste skoledag på Caprock Academy, hvilket var både rart og rigtig trist. Der er rigtig mange dejlige mennesker jeg kommer til at savne, men på samme tid glæder jeg mig ufatteligt meget til at prøve en rigtig Amerikansk High School. På Fruita Monument High School er der omkring 2000 elever, og forhåbentlig ikke lige så mange lektier. Det er et kæmpe sted, så jeg skal nok nå at blive væk nogle gange. Udover det glæder jeg mig såååå meget!!

I fredags havde jeg så min sidste basketball kamp med pigerne fra Caprock. Det var en fantastisk kamp!! Vi vandt 33-13 og min træner udnævnte mig som Captain. Så jeg var henne og snakke med dommerne og var under hele kampen "kontaktperson" mellem personerne på mit hold og dommerne. Det var feeeedt!

Lørdag var vi til et jule arrangement i vores kirke. Vi kørte rundt og så på lys (hvilket er ret ekstremt her) og det var så smukt! Derefter lavede vi småkager og hyggede.





Igår var vi i kirke og ja, i dag har jeg bagt havregryns kugler og mig og Bekah har været ude i sneen. Nu er der afslapning med varm kakao og julefilm.





I morgen skal vi hjem til min værtsfars bror og spise. Så kommer vi hjem og d. 25 åbner vi gaver herhjemme.

Håber i derhjemme i Danmark får en rigtig god jul og et fantastisk nytår! Pas på jer selv!
Knus og Kram Sofie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar